1210191def41d5d9

Enquêtes zijn leuk

Nog niet iedereen zal dit doorgehad hebben. Maar mijn vorige stukje over Konijn ging eigenlijk stiekem over Domijn. Een woningbouwvereniging in Enschede. Ja, dat was onverwacht heh?

Goed. Ik heb dus een enquête gekregen van Konijn domijn om hun dienstverlening te verbeteren. Totaal onverwachts kwam deze enquête via koeriersdienst email. Wat jammer was, de enquête was wel, eh, bar slecht. Ik vraag me af of domijn dit onderzoeksbureau betaalt om informatie in te winnen of om te horen dat ze het fantastisch doen. Hieronder mijn ingevulde enquête. U snapt wel wat ik bedoel.

Ter verdediging van Domijn: de machtiging is onderhand rond en bleek al eerder geregeld te zijn dan ik doorhad. Werd zojuist zelfs gebeld met de vraag of ik even door wilde spreken over de ervaren hinder. Dus er gebeurd wel iets. Sterker nog: ze hebben mijn blog gelezen.

Klopt het dat u kortgeleden een reparatieverzoek hebt ingediend bij Domijn? Wij hebben geregistreerd staan dat dit verzoek ging over : ''

  • Ja
  • Ja, maar ergens anders over
  • Nee
  • Weet niet

De volgende vragen gaan over de dienstverlening van Domijn.

Hoe tevreden bent u, alles bij elkaar genomen, over de afhandeling van het reparatieverzoek door Domijn? Kunt u dat aangeven op een schaal van 0 tot 10? De '0' staat voor 'zeer ontevreden' en de '10' voor 'zeer tevreden'.

10 - Zeer tevreden

Wilt u aan de hand van uw eigen ervaringen opschrijven waarom u tevreden bent over Domijn?

Grappig. Ik ben tevreden over het reparatieverzoek, niet per sé over Domijn. Interessant ook hoe er, als ik ontevreden selecteer, staat dat ik ontevreden ben over het REPARATIEVERZOEK. Subtiel ;).

Ik ben zeer tevreden over het reparatieverzoek. Ik vind dat de authentieke vakman met grote kunde een nieuwe tl-buis in een fitting heeft gedraaid.

Over mijn ontevredenheid over Domijn: Konijn meest ambtenaresque organisatie uit diagonale managementregio

U hebt zojuist in uw eigen woorden opgeschreven waarom u tevreden bent over Domijn. Met welke van onderstaande onderwerpen heeft dit het meest te maken?

  • De tijd en stappen die nodig waren om mijn vraag af te handelen  (denk aan het aantal vragen dat u moest beantwoorden, de formaliteiten die afgehandeld moesten worden, etc.)
  • Het uiteindelijke resultaat (denk aan de afhandeling van uw reparatieverzoek, of de reparatie voldoet aan uw verwachtingen, etc.)
  • Het nakomen van gemaakte afspraken (denk aan de duidelijkheid van de afspraken, het tijdig informeren over afspraken, etc.)
  • De bereikbaarheid van Domijn (denk aan contact via telefoon, internet/e-mail of persoonlijk, hoe gemakkelijk u een medewerker te spreken kreeg, etc.)
  • De kennis van de medewerker (denk aan de mate waarin de medewerker op de hoogte is, kennis heeft met betrekking tot uw reparatieverzoek, de tijd die het kostte om de reparatie uit te voeren, etc.)
  • Houding en gedrag van de medewerker (denk aan de vriendelijkheid, het inlevingsvermogen, de oplossingsgerichtheid, etc.)

U noemt 'het uiteindelijke resultaat' als reden dat u tevreden bent over Domijn. Met welke van onderstaande onderwerpen heeft dit het meest te maken?

  • De wijze waarop de werkplek is achtergelaten
  • De termijn waarbinnen de werkzaamheden zijn uitgevoerd
  • De oplossing/ het advies dat u is geboden
  • De kwaliteit van de uitgevoerde reparatie
  • De mate waarin uw reparatieverzoek is afgehandeld
  • De duidelijkheid wat er verder gaat gebeuren
  • De mate waarin de reparatie voldeed aan uw verwachtingen
  • Anders, namelijk...

Wauw. Wat een matige enquete. Ik ben helemaal niet per sé tevreden over Domijn. Maar over deze reparatie.

Als ik echter selecteer dat ik ontevreden ben over de reparatie dan moet ik uitleggen dat die vakman die TL-buis niet goed er in gedraaid heeft. En dat is niet waar. Die TL buis zit stevig vast. Dat weet ik zeker want ik heb het uitgebreid gecontroleerd.

Hoe heeft u contact opgenomen met Domijn om uw reparatieverzoek in te dienen? Het gaat hierbij om de eerste keer dat u contact had met Domijn.

  • Telefonisch
  • Persoonlijk (bijvoorbeeld aan de balie of in de wijk)
  • Via e-mail
  • De website (www.domijn.nl)
  • Schriftelijk
  • Facebook
  • Twitter
  • MijnDomijn

Hoe beoordeelt u dit eerste contact? Het gaat hier uitsluitend om het eerste contact. U kunt een cijfer geven van 1 tot 10? De '1' staat voor 'zeer slecht' en de '10' voor 'zeer goed'.

6

U geeft het eerste contact met Domijn een 6. Wilt u toelichten wat Domijn volgens u beter zou kunnen doen in het eerste contact?

Website is niet geschikt voor mobiel maar doet op desktop wel wat het moet doen.

Althans, voor reparatieverzoeken. Voor iets anders eenvoudigs, zoals het indienen van een machtiging is het een naar gedrocht dat een portaal vormt naar een door-en-door ambenaresque organisatie.

Voor een goede website bouwer die ook responsive (mobiel geschikte) websites maakt: www.dcreative.nl

Kunt u aangeven hoe u de volgende aspecten beoordeelt: U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10.

  • De netheid waarmee de monteur te werk ging 1
  • De monteur in het algemeen 1
  • De manier waarop de monteur u te woord stond 1
  • De kwaliteit van de uitgevoerde reparatie 10

Wilt u toelichten waarom u de monteur in het algemeen met een 1 beoordeelt?

Ik heb de hele monteur niet gezien aangezien de monteur de TL buis vervangen heeft terwijl ik weg was.

In mijn voorstelling van de monteur verwacht ik echter dat het een groene Alien is met een enorm bouwvakkers decolleté. En ik houd niet van Alienbillen.

Wilt u toelichten waarom u de manier waarop de monteur u te woord stond met een 1 beoordeelt?

Sprak enkel Klingon

Wilt u toelichten waarom u de netheid waarmee de monteur te werk ging met een 1 beoordeelt?

Liet overal groene sporen achter.

Na afloop wel netjes opgeruimd.

Wanneer u de keuze had, zou u dan deze monteur de volgende keer weer uw reparatie laten uitvoeren?

  • Ja
  • Nee
  • Weet niet

Is de reparatie in één keer uitgevoerd? Zo niet, waarom niet?

  • Ja
  • Nee, de monteur had niet het juiste materiaal bij zich
  • Nee, de monteur kon het werk niet alleen doen
  • Nee, namelijk...

Ga ik van uit althans. Toen ik terugkwam van mijn werk als geheim agent bleek er een nieuwe TL buis in te zitten. Ik zou de camerabeelden van drone overijsel-19 kunnen opvragen maar ik vind dat wat overdreven om te controleren of eerdergenoemde alien een tl buis kan vastdraaien.

Heeft u tot slot nog opmerkingen of suggesties voor Domijn of het onderzoeksbureau MarketResponse?

Nou. Ik zou die enquete even nalopen. Op deze manier word data verzameld waar jullie niet heel veel aan hebben, denk ik.

Ik ben redelijk tevreden over de manier waarop een monteur die ik niet gezien heb een TL buis in een fitting gedraaid heeft. Maar ben, wegens andere redenen matig tot zeer ontevreden over Domijn.

Een enquete die ofwel gaat over "je bent tevreden over domijn wegens deze ene reparatie" ofwel over "vertel waarom je ontevreden bent over deze reparatie" slaat dan de plank niet zozeer mis, het is meer bezig de lengte van een plank te meten gebruikmakend van een hamer en twee stukken ductape.

Over dat stuk halverwege de enquête waar ik aan het blaten ben over een groene alien: ik heb de monteur niet gezien, weer een rare aanname van deze enquête. Daarnaast is het iritant dat er vooraf niet gezegd word hoe lang de enquête duurt. Als ik geweten had dat ik geacht werd om lange verhalen over aliens te schrijven had ik de enquête laten liggen.

Verder is deze enquête, ook, niet geschikt voor mobiel.

Plaats een reactie

Notificaties

Schrijf je in voor de email notificaties en ontvang een berichtje als er een nieuw artikel op dinandmentink.nl staat.

Schrijf je in

Volgend artikel